Од 8. до 11. марта за колектив наше школе организована је посјета Грчкој. У оквиру Годишњег плана рада школе, Тим за излете и екскурзије наставника и осталих запослених организовао је ово путовање као активност у оквиру тим билдинга (team building). Циљ ове едукативно-рекреативне активности је оснаживање и побољшање међуљудских односа како би се досегли заједнички циљеви.
Атина, храмови Акропоља, Микена с древним Лављим вратима, Епидаурус с јединственом архитектуром и акустиком – само су неке од знаменитости које шире видике, истовремено нас подсјећајући на непролазне вриједности колијевке европске цивилизације.
Оваква путовања су прилика да се колеге упознају ван радног простора и уобичајене ужурбаности између часова, као и да се учврсти дух заједништва и припадности колективу. Залазак сунца над Егејским морем посматран с узвишења на којем је храм посвећен Посејдону, призор који је надахнуо и Лорда Бајрона, једна је од многобројних успомена, која ће остати иза овог лијепог дружења и драгоцјеног искуства.
Припреме су трајале неколико мјесеци, током полугодишта и током распуста, у школи и онлајн. Акценат је био на граматици и писменом изражавању јер су такмичарке ученице 1. разреда, а такмичиле су се с ученицима 2. разреда. Управо због тога приступило се припремама без оптерећења, али с великом жељом, ентузијазмом и посвећеношћу, и наравно љубављу, уз стално подсјећање да је ово једна врста припреме за сљедећу годину када ће бити равноправни конкуренти ученицима 2. разреда. Али, како је почетна тачка сваког успјеха жеља, изгледа да су жељеле јако.
Ана Шумилова (1-Ф) освојила је 1. мјесто, а Софија Ивановић (1-Ф) 2. мјесто.
Менторка је Жана Бојaнић.
Припремна настава за Државно такмичење почиње на редовним часовима, који су основ и суштина. Неколико мјесеци прије одржавања самог такмичења рад се интензивира кроз додатну наставу, обично суботом, понекад и онлајн, размјеном материјала, препискама имејлом, сталном упућеношћу на ментора. Кључ за успјех, осим знања, јесте и спремност ученика да, у периоду када су велике редовне обавезе у школи, прихвати додатни ангажман и одлучи да представља своју школу и себе на најбољи могући начин.
Павле Николић (2-И) освојио је 108 поена − 2. мјесто.
Менторка је професорица Ана Ђелевић.
Теодора Апрцовић, ученица 2. разреда, освојила је 2. мјесто на Државном такмичењу из хемије. Уз помоћ и подршку менторке, професорице Сандре Косовић, Теодора је вриједно радила и вјежбала. На самом такмичењу, освојивши 90 бодова, показала је да љубав према хемији и уложени труд увијек дају резултате.
Ученица Тијана Поповић (2-А) освојила је 1. мјесто за на државном такмичењу из италијанског језика (прва категорија − 1. и 2. разред). То је резултат преданог рада, прије свега у учионици и током редовне наставе. Осим тога, обрађивао се додатни дидактички материјал и континуирано се вјежбало за стицање потребних вјештина, као сто су слушање и писање есеја. Тијана је врло талентована, изузетно заинтересована за усавршавање италијанског језика и сигурно ће и у наредним такмичењима освајати високе награде.
Менторка је професорица Мирјана Кадић.
Ученик првог разреда специјалистичког математичког одјељења Балша Радуловић први пут је учествовао на Државном такмичењу из програмирања и освојио 1. мјесто. С обзиром на то да је освојио 70 поена, то је било довољно за другу награду. Програмирање је имало само једну категорију (од 1. до 4. разреда) што Балшин успјех чини још већим, јер се такмичио с ученицима старијих разреда.
Ментор је био професор Младен Јанковић.
Михаило Бабић (84 бода) освојио је прво мјесто на Државном такмичењу из физике (прва категорија − 1. и 2. разред). Он је прошле школске године освојио прво мјесто на Олимпијади знања из физике за ученике првог разреда. Поред тога, био је учесник у Ноћи истраживача, које је организовала фондација ПРОНА, у септембру 2023. године. Члан је експерименталне и астрономске секције у нашој школи.
Ментор је професор Владимир Поповић.
Прво мјесто: Бојана Божовић, 4-Ј (111 бодова)
Друго мјесто: Љубица Ћипранић-4Ј (106 бодова)
Менторка: професорица Драгана Тасић
Овогодишње такмичење је на неки начин круна посвећености учењу француског језика, која је почела још у основној школи. Без обзира на љубав према овом језику, припреме је обиљежио велики јер је професорица Драгана инсистирала на томе да је од пласмана важнији труд и знање које ће ученици понијети даље. Научила их је и колико је важно то што су тим, што не уче само од наставника, већ и једна од друге.
За који мјесец Љубица и Бојана одлазе из Гимназије − иако су богатије за ово посебно искуство, помало су и тужне јер се завршава средњошколски период, који су обиљежила и такмичења. Надају се да ће неки други гимназијалци наставити да уживају у учењу француског, да ће се радовати онлајн часовима у касне сате, традиционалном одласку на колаче након сваког такмичења, али и добром пласману као потврди својег знања. Bonne chance!