Ена Кујовић, 4-Д, освојила је 1. мјесто, Јана Вукчевић, 4-Х, освојила је 3. мјесто, менторка је професорица Тања Лучић. Ученице кажу да је најзанимљивији био усмени дио такмичења, гдје су имале прилику да разговарају с другим такмичарима и такмичаркама из свих дјелова Црне Горе. Такмичење је заиста искуство за памћење, мање због саме награде, а највише због људи, труда и правог такмичарског духа. Професорка Тања их је бодрила знајући да имају знања и вјерујући у њих.
Сматрају да је овај успјех производ искуства и рада током цијелог школовања. Учење језика је управо такве природе, а конкретне припреме помажу да се знање систематизује и боље искористи на такмичењу. Биле су опуштене, без треме, трудиле су се да у ужурбаној матурској години макар на такмичењу избјегну нервозу. Биле су веома мотивисане да успију, уз жељу да оставе још један траг у такмичарским архивима прије него што напусте гимназију.
У оквиру обновљене сарадње Приридно-математичког факултета УЦГ и наше школе, 20. марта одржано је прво предавање професора емеритуса Жарка Павићевића „Математичка логика у пракси”. Ово је прво у низу најављених предавања на којима ће наши ученици имати изузетну прилику да прошире своја знања. Предавању су присуствовали бројни ученици, професори, директорица Биљана Вучуровић, помоћница Јелена Дакић и психологица Тамара Тањевић.
Професор емеритус Павићевић, као бивши ученик наше школе, изразио је велико задовољство што с младим генерацијама може подијелити нека ранија искуства, али и знања. Уводна тема била је важност језика, комуникације и споразумијевања, како у свакодневном животу тако и у математици. Логика је дио математике који лежи у основи сваке математичке теорије, па је зато и тема првог уводног предавања. У току излагања, проф. Павићевић је с ученицима дискутовао о занимљивим питањима и задацима. Присутни су показала интересовање и својим одговорима активно учуствовала у овом предавању.
Асија Ећо освојила је треће мјесто (61 бод) из биологије, категорија 1. и 2. разред. Менторка је професорица Маријана Лаковић, која је припремну настава изводила кроз додатну наставу, а у току зимског распуста − онлајн.
Асија наводи да припреме нијесу биле толико захтјевне, због предзнања које је већ имала, а које je резултат претходних учешћа на такмичењима из биологије. Добри резултати долазе као плод непрестаног рада. Тако је прошле године освојила прво мјесто на Државном такмичењу и постала најмлађа учесница на Међународној биолошкој олимпијади ИБО 2023.
Професорица истиче да јој посебну мотивацију и задовољсто представља рад с такмичарима који улажу велики труд, што на крају даје одличне резултате и сврстава их међу најбоље.
Да су предано и континуирано радиле, Уна Радуловић (4-Ј) и Мања Вушановић (1-Г) показале су и ове школске године освајајући запажене резултате: Мања је освојила 3. мјесто у млађој категорији (1. и 2. разред ), а Уна 2. мјесто у старијој категорији (3. и 4. разред).
Ученице су биле посебно мотивисане и у току редовне и додатне наставе. Имале су прилику да раде на свом самопоуздању и да развијају језичке вјештине уз додатне ресурсе и подршку менторке професорице Милице Усанчевић.
На државном такмичење из историје, 2. категорија (3. и 4. разред), ученица Хелена Мркић (4-Ф) освојила је прво мјесто (82 бода).
Ово је било Хеленино прво такмичење из неког наставног предмета, рачунајући и основну и средњу школу, и посрећило се.
Припреме су почеле почетком школске године. Ученица је детаљно упозната са системом такмичења и на школском и на државном нивоу. Поред актуелних уџбеника, препоручена јој је и адекватна шира литература. Прикупљени су и досадашњи такмичарски тестови (са школског и државног такмичења) и детаљно проучени и анализирани. Савјестан рад и у школи и код куће, консултације и отклањање и најмањих недоумица добили су епилог − прво мјесто са Школског такмичења потврђено је и на Државном такмичењу.
На државном такмичењу из физике за 1. категорију ученик Јован Јанковић освоји је друго мјесто (79 поена) , а ученица Андреја Поповић треће мјесто (57 поена). Ментор је професор Никола Бућковић.
Бити професор је прије свега позив, па тек онда посао. У складу с тим , рад с даровитим ученицима представља задовољство што некоме можете помоћи у развијању и проширивању знања и интересовања. Почетком 2022/23. школске године професор Бућковић примијетио је велики потенцијал ових ученика и њихову жељу за напредовањем, тако да су одмах кренули с додатном наставом, која је организована скоро сваке суботе у школи. Током распуста додатна настава је реализована онлајн.
На Државном такмичењу школске 2022/2023. Јован Јанковић освојио је прво мјесто, а Андреја Поповић освојила је друго мјесто. Уз континуирани рад и труд, ученици су и на овогодишњем такмичењу показали квалитет и знање.
Ментор истиче да је поносан на постигнуто и да очекује још боље резултате како на државном тако и на међународним такмичењима.
Припремање ученика за такмичење из историје почело је 15. септембра 2023. године. Прво су текле припреме за школско такмичење, које је одржано у децембру 2023. год. Сваке недјеље су организована по два часа припреме, онлајн, како би се ускладили ученици и менторка, професорица Весна Ковачевић. Ученицима је, осим обавезне литературе, била доступна и додатна литература која обухвата: увод у историју, праисторију, стари вијек и средњи вијек. На школском такмичењу показали су изванредне резултате: Огњен Лакићевић (2-Ц), од максимум 100 бодова, освојио је 99, а Борис Даниловић (2-А) 93.
На државном такмичењу Огњен Лакићевић је освојио 85 бодова и био први у првој категорији. Борис Даниловић је освојио 78 бодова и пласирао се као трећи у истој категорији.
Да је основна школа темељ сваког велелепног интелектуалног здања, а средња школа потребна надоградња, потврдиће и Илариа Вукићевић. Очарана италијанским језиком, она је наставила да се (језички) изграђује, бивајући у сваком тренутку пријемчива за нова (са)знања. На путу средњошколског усавршавања језика ученицу прати и усмјерава професорица Николина Ђуровић. Пружајући менторску подршку, на часовима редовне и додатне, директне и онлајн наставе, примјеном класичних и савремених метода учења страног језика, професорица-менторка наглашава важност читања – методе над методама, која унапређује лингвистичке компетенције. Све то Илариа Вукићевић прихвата и примјењује, задржавајући право да самостално истражује, а у чему је професорица охрабрује. Ако је име знамење, онда је оно значење и у случају Иларије (итал. иларе – радосна), која баш тако – радосно приступа свакој новој лекцији и усваја нова знања, што је довело до поновног блиставог резултата.
На Државном такмичењу из италијанског језика, у конкуренцији средњошколаца, у категорији 1. и 2. разред, ученица Илариа Вукићевић поновила је прошлогодишњи успјех и заузела прво мјесто, с освојених 117 поена.