U okviru Kluba talentovanih učenika, u četvrtak, 11. februara 2021. godine, u 18 sati održano je „Veče fizike” čiji su koorinatori: Vladimir Popović, Milisav Šćepanovic, Nikola Bućković, Suzana Vujošević i Nela Dubak.
Učenici su objedinili prirodne nauke i svoju kreativnost da kroz 12 eksperimenata objasne: nastanak nekih od prirodnih pojava, šta se nalazi unutar vode za piće, kako rade svjetla u našim domovima uz pomoć drvene table i par sijalica, značaj solarne energije. Takođe su održali predavanje o interferenciji, kao i indeksu prelamanja i difrakciji svjetlosti. Unimerom je mjereno stvaranje struje provlačenjem magneta kroz kalem i na taj način je kroz jednostavan eksperiment prikazana elektromagnetna indukcija.
Primijenivši znanje iz hemije, a uz pomoć fizičkih zakona, učenici su objasnili pojam elektrolize, uronivši anodu i katodu (koje su ovdje bile u vidu grafitnih olovki) u tečnost (vodu), a joni u vodi bi se kretali svaki suprotno naelektrisanoj elektrodi. Ovim primjerom je dokazano da se katoda brže redukuje, a anoda brže oksiduje, što se i potvrdilo pojavom mjehurića na kraju eksperimenta.
Termodinamičke zakone objasnili su maturanti iz IV-J uz pomoć tri jednostavna eksperimenta, a koristeći stvari koje kod kuće nemaju samo fizičari, već i obični ljudi. Uz malo leda i soli u staklenoj tegli možete napraviti inje, a uz pomoć leda i vrele vode − kišu. Ukoliko biste imali i plastičnu bocu i par šibica, onda biste mogli da napravite oblak. Termodinamika proučava toplotne procese i pojave koje se odvijaju ravnotežno, a sve preko osnovnih veličina stanja: pritisak, temperatura i zapremina.
Jedan od eksperimenata je demonstrirao optički kabl i totalnu refleksiju svjetlosti u vodi. Učenici četvrtog razreda dvojezičnog odjeljenja pokazali su kako svjetlost pod tačno jednim, kritičnim uglom, umjesto da produži pravo, skreće kada se izvor svjetlosti postavi na ugao od 48,8 stepeni ( za vodu) i pri izlasku vode iz bidona, svjetlost će se prelomiti zajedno s njom.
Paskalovim zakonom je objašnjena dizalica koja radi uz pomoć vode, a u svojstvu fizičke grane hidraulike. Ova dizalica je replika liftova iz automehaničarskih radnji. U špricevima se nalazila voda, koja bi vršila pritisak na drvenu polugu na kojoj se nalazio predmet, koji bi na ovaj način, uz sangu vode, bio podignut. Takav je princip bio u realnosti. Ovaj eksperiment su radili učenici III-H.
Učenici III-l predstavili su jedan od brojnih izuma Nikole Tesle − Teslinu kuglu. U ovoj kugli dolazi do formiranja električnog polja koje zagrijava plemenite gasove formirajući specifične zrake svjetlosti koji opisuju to polje i uz pomoć obične sijalice dokazali su postojanje električnog polja.
Svi ste vjerovatno čuli za uređaj periskop. Ovaj uređaj se koristi da bismo vidjeli šta se nalazi iznad nas ukoliko bi se nalazili ispod npr. vodene površine. Tako, na primjer, funkcionišu podmornice. Tajna je u ogledalima koja su postavljena na način da dovedu do prelamanja svjetlosti i na taj način prikažu punu sliku. Ova saznanja predočili su maturanti iz dvojezičnog odjeljenja.
Jedan od eksperimenata je demonstrirao optički kabl i totalnu refleksiju svjetlosti u vodi. Pokazano je kako svjetlost pod tačno jednim, kritičnim uglom, umjesto da produži pravo, skreće kada se izvor svjetlosti postavi na ugao od 48,8 stepeni (za vodu) i pri izlasku vode iz bidona svjetlost će se prelomiti zajedno s njom.