
Aмбасадорка Републике Италије у Црној Гори, госпођа Андреина Марсела и њена замјеница госпођа Силвиа Маргарета Стафа посјетиле су, 25. марта, нашу школу. Оне су уручиле вриједну донацију − књиге за учење италијанског језика, обогативши фонд школске библиотеке значајном стручном литературом. Сматрамо да ће ове књиге бити веома корисно средство свима који уче италијански језик, а посебно истичемо њихов значај у раду с ученицима будућег одјељења билингвалне гимназије на италијанском језику.

07.03 професори Милисав Шћепановић и Николија Лаловић одржали су јавни час у одјељењу 4Е4 на тему Атомска бомба - симбол побједе или пораза науке и човјечанства. Час је изведен по моделу дебате гдје су ученици подијељени у двије групе и на тај начин износили своје аргументе. Часу су присуствовали директорица Биљана Вучуровић, замјеница Ана Аранитовић , педагошкиња Бранка Гојачанин и психолошкиња Тамара Тањевић.

Организација Уједињених нација за образовање, науку и културу 1999. године прогласила је 21. март Свјетским даном поезије. Обиљежавањем овог дана жели се промовисати читање и писање, објављивање и проучавање поезије у језичким заједницама широм свијета.
Обиљежили смо овај дан како му и доликује – стиховима наших младих пјесника, ученика наше школе, лауреата Лимских вечери поезије, али и промишљањима њихових професорица о менторском раду и њиховом стваралаштву. Своје стихове су читали: Матеа Грбовић, побједницае 51. Лимских вечери поезије у Прибоју, која је награђена штампањем збирке поезије, Лаура Ђуричковић, која је освојила 4. мјесто и Никола Ђуришић − 5. мјесто. Њима се придружила Јулија Мијушковић, матуранткиња, чланица Форума младих писаца.
Иако се сматра да поезија не мора да буде чврсто организован начин изражавања, да је она слободна да дише и живи како пјесник хоће, када млади човјек закорачи на тај пут и те како су му потребни неки путокази, који ће му олакшати сналажење у свијету поезије. О тој врсти суптилног вођења својих ученика говорила је професорица Лела Кораћ-Рајчевска.
Занимљиву критичку анализу Николине позије, коју је написала професорица Николина Ђуровић, и веома инспиративан есеј професорице Соње Шаковић о менторском раду „занатлије са читалачким искуством које препознаје детаљ, музику текста, њену драматику и њено лирско биће” − читао је ученик Лоријан Личина.
Координаторка и модераторка разговора о поезији била је библиотекарка Сања Марјановић.
Нашим пјесницима желимо још много награда и признања. „Да у њима не загубе себе јер ту је извор најљепше елементарне непогоде, ’сјекире за залеђено море у нама’, коју зовемо поезијом”, како им је поручила професорица Шаковић.

Вања Лазаревић, ученик другог разреда специјалистичког математичког одјељења, на Државном такмичењу из хемије, за 1. категорију, освојио је 1. мјесто са 91 поеном, уз свесрдну помоћ своје менторке професорице Ранке Јелић.
Заједнички рад започели су претходне школске године, када је Вања изразио жељу да се такмичи, иако је био први разред. Као најмлађи ученик у категорији 1. и 2. разреда, освојио је друго мјесто на Државном такмичењу и учествовао на Свјетској олимпијади у Цириху.
Припреме за такмичење су одржаване континуирано од школске 2022/23. на додатним часовима у школи и онлајн, а пред Свјетску олимпијаду и на Математичком факултету.
Упорност и истрајност се још једном исплатила, а Вања се нада да ће се сљедеће године придружити и тиму из програмирања.

Алекса Дамјановић освојио је прво мјесто на Државном такмичењу из хемије, 2. категорија. Његова менторка професорица Драгана Илић каже да је највећи успјех сваког професора када доживи да ученик напредује и да се посебно истакне из области коју воли. Алекса је показао озбиљност, зрелост и, наравно, пожртвованост без које нема успјеха. Успјеси на такмичењима говоре све!
Алекса сматра да се таленат и вјера у себе лако губе нераду. Уколико би неко помислио да су успјеси засновани само на таленту, преварио би се. Уз довољан рад, жртвовање и љубав сваки циљ је достижан и сваки задатак рјешив. Спремање за такмичење тешко је временски уоквирити јер је хемија нешто што воли и учи још од основне школе. Знање је стицао уз помоћ добрих професора, али и самостално, па је одлучио да га тестира на вишем нивоу.
Жели послати поруку другима да и ону најмању искру талента његују, усавршавају се и да буду сигурни да могу успјети. Један од основних закона хемије каже да колика маса реактаната изреагује у реакцију, толика ће се маса производа добити. Исто се пројектује на живот, колико жртвујемо и радимо − толико добијамо.

На државном такмичењу из енглеског језика, 1. категорија (1. и 2. разред), ученик Мирослав Вујновић (1-Ф) освојио је 1. мјесто. Менторка је професорица Катарина Ракочевић.
Мирослав сматра да је успјех на овогодишњем такмичењу производ његовог интересовања за усавршавањем енглеског језика још од момента када је почео да га учи, како у школи, тако и код куће. У деветом разреду освојио друго мјесто, а ове године, и у много јачој конкуренцији, жељено прво мјесто на државном такмичењу.
Прошлогодишње учешће на такмичењу помогло му је да зна шта га очекује ове година, па самим тим ни припреме нису биле превише захтјевне.
Иако данашњим технологијама, интернету и друштвеним мрежама приписујемо углавном лоше карактеристике, Мирослав има позитивно искуство и додаје да интернет може да буде изузетно средство за стицање нових и употпуњавање знања стечених у школи.

Тим наших ученица − Тара Симоновић, Дуња Петричевић, Софија Милошевић и Лара Лабудовић − освојио је 3. мјесто на конкурсу „STEAM Iuvenis” на тему „Климатске промјене”. Задатак је био да се уради књига за дјецу о утицају климатских промјена која укључује текст и илустрације.
Честитамо!

Ена Кујовић, 4-Д, освојила је 1. мјесто, Јана Вукчевић, 4-Х, освојила је 3. мјесто, менторка је професорица Тања Лучић. Ученице кажу да је најзанимљивији био усмени дио такмичења, гдје су имале прилику да разговарају с другим такмичарима и такмичаркама из свих дјелова Црне Горе. Такмичење је заиста искуство за памћење, мање због саме награде, а највише због људи, труда и правог такмичарског духа. Професорка Тања их је бодрила знајући да имају знања и вјерујући у њих.
Сматрају да је овај успјех производ искуства и рада током цијелог школовања. Учење језика је управо такве природе, а конкретне припреме помажу да се знање систематизује и боље искористи на такмичењу. Биле су опуштене, без треме, трудиле су се да у ужурбаној матурској години макар на такмичењу избјегну нервозу. Биле су веома мотивисане да успију, уз жељу да оставе још један траг у такмичарским архивима прије него што напусте гимназију.