Министарство просвјете, науке и иновација финансираће пројекат „Чудесне везе математике и књижевности“, чији је носилац Гимназија „Слободан Шкеровић“, а аутори професори Ц-СБХ језика и књижевности Милош Поповић и Александра Брновић и професорице математике Марија Јаћимовић и Гордана Пејовић. Пројекат је прихваћен у оквиру „Конкурса за суфинансирање научноистраживачке дјелатности у 2025. години (промоција науке и истраживања)“.
Сам пројекат биће релизован кроз три тематски структуриране радионице које комбинују литерарну анализу са математичким појмовима, чиме ће се код учесника подстаћи интердисциплинарно размишљање и истраживачки приступ. Током радионица присутни ће моћи да сазнају на који начине се могу представити приче попут „Пепељуге“ и Кафкине „Метамотфозе“ помоћу Курт Вонегатових графикона, у каквом је односу сложена структура „Хамлета“ са концептом хиперкоцке, те на који начин појмови попут аритметичког и геометријског низа могу помоћи у анализи романа „Видела“ Еленоре Катон, најмлађе добитнице Букерове награде. Биће ријечи и о француском покрету Улипо, његовим истакнутим члановима попут Итала Калвина, Рејмона Кеноа, Жоржа Перека, и њиховим покушајима да направе синтезу математичких идеја и књижевне креативности. Трећа радионица тематизоваће математичке идеје кроз књижевност, уз посебан осврт на роман „Пијев живот“ Јана Мартела, кроз који ће бити представљена симболика математичке константе π. У завршном дијелу ученици ће анализирати причу Алис Манро, добитнице Нобелове награде, о математичарки Соњи Коваљевској, спајајући елементе научне биографије са књижевнотеоријском анализом.
Ученици ће бити благовремено обавијештени о начину на који се могу пријавити за учешће у пројекту.