Током претходне седмице одржано је осам јавних часова којима су присуствовали родитељи, професори, представници Педагошко-психолошке службе и Управе школе.

Професорица Катарина Ровчанин одржала је јавни час 25. маја у одјељењу II-Б. Час је био посвећен познатом руском писцу, пјеснику и глумцу Владимиру Висоцком.  Ученици су кроз текст и презентацију упознати са његовим животом и стваралаштвом.  Посебну пажњу привукли су његови стихови  посвећени Црној Гори у којим Висоцки жали што Црна Гора није његова друга отаџбина.

Уз мото „Учење није продукт наставничког предавања. Учење је продукт активности оних који уче” од Џона Холта, у школској библиотеци је у четвртак, 26. маја, одржан  јавни час из физике и математичких функција у физици „Како направити аутомобил на погон гуменом траком?”. Ученици одјељења математичке гимназије првог разреда, уз подршку својих професорица Ранке Шестовић и Неле Дубак, представили су пројекат „Build a Rubber Band – Powered Car” и показали како се кроз тимски рад може направити једноставна машина и на тај начин усвојити појмови из физике.

Истог дана, професорица Софија Рогановић одржала је јавни час из шпанског језика „Шпански језик у свијету”. Час је организован са намјером да се ученици и остали присутни упознају са различитим државама у којима се говори овај језик, као и са његовим различитим варијантама. Слушајући снимке изворних говорника, присутни су имали прилику да уоче разлике у изговору шпанског језика међу становницима Шпаније, Аргентине и Мексика. Завршни сегмент часа издвојен је за презентацију Сташе Томовић (II-Г) и Богдана Јаћимовића (II-Г). Они су имали задатак да прикупе неке од најинтересантнијих података у вези са Аргентином и Мексиком и на тај начин заокруже тему часа, док су ученице Ирина Илић (II-Е2) и Ања Јововић (II-Е5) својим ликовним радовима уљепшале амбијент.

Уз ове активности, током дана одржан је још један час. Наиме, професорице енглеског језика Катарина Поповић и Драгана Ћетковић реализовале су јавни час „Анализа кратке приче The Open Window”. Причу која је обрађивана на часу написао је британски књижевник Х. Х. Мунро, познатији под именом Саки. На јавном часу учествовали су ученици III-Е1 одјељења. С обзиром на то да је у питању мистерија, час је имао за циљ да кроз детаљну и интерактивну анализу приче наведе ученике да тумаче ликове, њихову мотивацију у одређеним поступцима, те да и сами размишљајући као детективи и на тај начин дођу до разрјешења случаја. Осим тога, користећи контекст, ученици су долазили до значења непознатих ријечи, а затим су кроз игру пантомиме једни другима објашњавали те ријечи. Ђаци су на крају часа имали прилику да одгледају кратак филм заснован на причи коју су обрађивали, након чега су их упоређивали.

Настављајући активности планиране за овај дан, наставнице социологије Милосава Мрдак Митровић и Милица Сандић, у поподневној смјени, одржале су јавни час у групи 274 која слуша изборни предмет дебата. Ученици су на претходном часу добили задатак да прочитају бајку „Дјевојчица са шибицама” која је послужила као увод у причу о трговини људима, што је била и тема часа. Текст је искоришћен и да ученици сагледају злоупотребу дјетета на примјеру бајке. Како ова бајка превазилази све узрасте и културе, у интерактивном разговору са ученицима закључено је да и у савременом, цивилизованом друштву, често „немамо очи” да сагледамо невоље других.  Помоћу дигиталног алата „Mentimeter”, ученици су бројним асоцијацијама успјели да објасне појам трговине људима. Након што су наставнице информисале ученике о облицима, узроцима и посљедицама трговине људима, разговор је тако вођен да подстиче ученике да препознају облике и циљ трговине људима у нашој средини. Наставнице су нагласиле да је трговина људима форма модерног ропства и да представља кршење бројних људских права и права дјетета. Дискусија је обухватила и историјат трговине људима. У сљедећем кораку, ученици су уз помоћ наставница препознали одређене институције и организације које су од значаја за укључивање у борбу против трговине људима. Подијељени у пет група, ученици су добили задатке да из угла институције/организације која им је додијељена наведу облике помоћи које она може пружити у циљу превенције трговине људимаи, заштите и помоћи евентуалним жртвама. Представници група презентовали су резултате рада док су их остале групе допуњавале. Заједнички су дошли до закључка да је умрежавање ових агенаса превенције од изузетног значаја. У завршном дијелу часа одрађена је евалуација путем квиза који су наставнице припремиле.

Наредног дана, у петак, 27. маја, професорице италијанског језика и књижевности Ивана Вујовић и Сања Богојевић одржале су јавни час „Филм у Италији”. На јавном часу учествовали су ученици одјељења II-Ф и III-К. Час је имао за циљ да кроз интерактивну презентацију ученика и њихово излагање представи најпознатије феномене италијанске кинематографије. Публика је имала прилику да се упозна са најзначајнијим глумцима и режисерима италијанског филма ‒ од нијемог филма, преко неореализма и комедије, до вестерна и савремене кинематографије. Ђаци су указали на значај филмских стваралаца у Италији уз посебан осврт на специфичности италијанског филмског израза који је кинематографију ове земље учинио једном од најславнијих у свијету.

За крај седмице одржан је и јавни час посвећен употреби Excel-a у стварним ситуацијама. Гордана Вуковић, професорица информатике, одржала је јавни час са ученицима одјељења I-Ц. Након кратког уводног дијела, гдје смо чули у којим случајевима нам је потребно ово знање, ученици су кроз занимљиву укрштеницу направили теоријски подсјетник својих сазнања о Excel-у. Уз усвајање теоријских знања, акценат је био на рјешавању практичних задатака. На основу детаљних инструкција, подијељени у парове, ученици су рјешавали конкретне примјере. Видјели смо како можемо ријешити неке задатке из математике и физике и схватили кроз још неке примјере практичну примјену Excel-a у настави и администрацији. Циљ овог предавања био је упознавање ученика Гимназије са могућностима рада у Excel-у и стицање функционалног знања из ове области.

Посљедњи јавни час у седмици одржан је из историје у двојезичном одјељењу III-Е3. Час „Научна открића током XVIII и XIX вијека” одржали су професори Радомир Радоњић и Радован Михаиловић. Ученици су  на почетку часа рјешавали ребусе у вези са темом часа, а потом, користећи методе мапа ума и дрво проблема, подијељени у групе, међусобно размјењивали идеје и дискутовали о задатим темама. Потом су заједно рјешавали квиз знања у вези са поменутом наставном цјелином, а направили су и компарацију и са садашњости, посебно када је у питању образовање и положај жена.

 

ЈАВНИ ЧАСОВИ У СЕДМИЦИ ИЗА НАС Током претходне седмице одржано је осам јавних часова којима су присуствовали родитељи,...

Posted by JU Gimnazija "Slobodan Škerović" on Friday, 3 June 2022