
ОБИЉЕЖЕН 118. РОЂЕНДАН ГИМНАЗИЈЕ
У уторак, 18. фебруара, поводом 118 година постојања наше школе, у свечаној сали приређен је музичко-драмски програм под називом „Гимназија је живот и књига младости, свијет што се пријатељски отвара у мени“. Свечаности су присуствовали: госпођа Анђела Јакшић-Стојановић, министарка просвјете, науке и иновација, бројни гости из јавног и културног живота, као и представници дипломатског кора, које је на самом почетку поздравио вршилац дужности директора Гимназије „Слободан Шкеровић“, господин Зоран Пејовић.
Био је ово један заиста посебан догађај. Учесници програма провели су присутне кроз прошлост Гимназије, показали каква је њена садашњост и каква је будућност коју желе да граде. Сваки од три чина послао је снажне поруке. Гледаоци су имали прилику да чују мудре ријечи првог директора Михаила Буквића и да сазнају интересантне историјске податке, представљене на поетски начин. Видјели су како је вријеме немоћно пред младошћу која боји гимназијске дане најљепшим бојама, а у посљедњем чину сазнали су како наша школа из разноликости ствара заједништво и како је сваки наш ученик једнако важан, цијењен и поштован. Као кључну поруку требало би издвојити стихове Назима Хикмета у којима каже да дјеци треба дати свијет макар на један дан јер само они нас могу научити пријатељству.
Представљени игрокази били су праћени пјесмом хора и наступом солиста, што је додатно уљепшало програм и учинило га правим ужитком за сва чула.
Координаторка музичког дијела програма била је професорица Дарија Шћепановић, а координатори драмског дијела били су: професорице Лела Кораћ-Рајчевски, Светлана Поповић, Јелена Војиновић-Ћалић и професор Жељко Радуловић.

Хелена Бацковић, ученица одељења IV-С2 и репрезентативка Црне Горе у каратеу, освојила је ове године медаљу на Европском првенству у Пољској
Она се такмичила у категорији млађих сениорки до 55 кг и послије пет узастопних мечева дошла је до бронзе. Ово је Хеленина трећа медаља са Европског првенста, што показује да је ријеч о једној квалитетној спортисткињи пред којом је блистава будућност. Честитамо нашој ученици и желимо јој пуно успјеха!

Zabrana upotrebe mobilnih telefona u toku nastave u školama
Na inicijativu Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija, školski odbori osnovnih i srednjih škola u Crnoj Gori donijeli su odluku o zabrani upotrebe mobilnih telefona u toku nastave, osim u slučajevima kada je upotreba istih od strane predmetnog nastavnika kroz dnevnu pripremu predviđena kao nastavno sredstvo za realizaciju određenih nastavnih jedinica.
Takođe, odlukom su predviđene i posebne okolnosti (hitne situacije, zdravstveni razlozi itd) u kojima učenici, po odobrenju predmetnog nastavnika ili Uprave škole mogu koristiti mobilni telefon. Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija će narednih dana, u saradnji sa školama, stvoriti neophodne preduslove kako bi se usvojena odluka u potpunosti sprovela.
Uporedna praksa u određenom broju zemalja je pokazala da ukidanje mobilnih telefona u školama generiše pozitivne efekte na rezultate koje učenici postižu u obrazovnom procesa, pa je sasvim očekivano i zabilježeno povećanje broja zemalja koje generalno ili unutar pojedinačnih obrazovnih institucija, uvode različite forme djelimične ili potpune zabrane upotrebe mobilnih telefona u školama.
Dodatno, na nivou Crne Gore postoje škole koje su već i ranije usvojile pravilnike koji se odnose na zabranu upotrebe mobilnih telefona u toku nastave, a pozitivne efekte ove odluke potvrdili su kako nastavnici i roditelji, tako i sami učenici.
Podsjetićemo da je Ministarstvo u prethodnom periodu nabavilo računarsku opremu za sve obrazovno-vaspitne ustanove u Crnoj Gori u vrijednosti od oko 7 miliona eura, tako da će se proces digitalizacije nesmetano realizovati, a u narednom periodu planirana je i nabavka nove IT opreme.
Kroz brojne načine saradnje koju Ministarstvo ostvaruje sa učenicima, nastavnicima i roditeljima, jasno su definisani zajednički prioriteti svih učesnika u obrazovno-vaspitnom procesu i oni se ogledaju u potrebi stvaranja uslova za kvalitetnije obrazovanje i prisutniju vaspitnu komponentu škole kao institucije. U tom cilju Ministarstvo i u narednom periodu nastavlja intenzivan rad na implementiranju novih mjera koje će doprinijeti kvalitetnijem radu u školama, što je zajednički interes svih učesnika u procesu.
Strana 6 od 54