Циљ часа био је да ученици примијене знања о законитостима когнитивних процеса како би побољшали ефикасност властитог учења.

У припреми часа ученици су користили сазнања о методама психолошког истраживања и примијенили двије технике: анкету и интервју. Анкету о техникама ефикасног учења попунило је 107 ученика другог разреда. Ученице Хелена Даниловић, Јована Петровић, Даша Ражнатовић и Маријана Вуковић интервјуисале су најбоље ученике неколико одјељења другог разреда као примјере добре праксе у учењу. У видео материјалу који су припремиле, осим интерјвуа демонстрирале су и употребу појединих техника учења.

На самом часу ученик Лазар Пејовић успјешно је презентовао резултате истраживања, а Хелена, Јована, Даша и Маријана изложиле су препоруке о употреби појединих техника памћења (техника скраћивања градива, елаборираног кодирања, мапе ума, риме и пјесме, спајања апстрактних појмова са сликама) и премијерно емитовале занимљив и користан видео материјал. Часу је присутвовала психолошкиња школе Тамара Тањевић, као и педагошкиња - приправница Гина Булатовић.