
Gimnazija u borbi protiv vršnjačkog nasilja
U našoj školi su u prethodnom periodu organizovane radionice o prevenciji vršnjačkog nasilja za učenike svih 69 odjeljenja. Za efikasniju oprganizaciju ovih aktivnosti, pored članova Tima za prevenciju vršnjačkog nasilja i školsku medijaciju, angažovan je i određeni broj profesora, odjeljenjskih starješina.
Profesori su vodili radionice uz podršku i učešće predstavnica pedagoško-psihološke službe. Interaktivni oblik rada podsticao je učenike da diskutuju i postavljaju pitanja, te su zabilježena njihova zapažanja i sugestije da je potrebno organizovati više radionica o vršnjačkom nasilju, gdje bi fokus bio na uzrocima vršanja nasilja. Sugerisali su da je potrebno organizovati radionice o samopouzdanju i prosocijalnim vještinama, kao i analizu serija i filmova sa ovom tematikom. Preporuka učenika je, takođe, da se slične aktivnosti organizuju redovno, ali u manjim grupama, kako bi se učesnicima omogućila dublja diskusija i prostor za dijeljenje ličnih iskustava.
Potrudićemo se da iskoristimo sve iznesene ideje jer su od velikog značaja za prepoznavanje i prevenciju nasilja, jačanje socijalnih vještina i izgradnju sigurnijeg školskog okruženja.

Ogledni čas iz biologije
U petak, 8. novembra, u odjeljenju III-A, profesorica biologije Sanja Ognjanović održala je ogledni čas na temu „Problem bolesti zavisnosti u Podgorici“.
📚Učenici su metodom slagalice u ekspertskim grupama istraživali problem narkomanije, alkoholizma, nikotinizma, problem kocke kao i načine prevencije bolesti zavisnosti. U svojim matičnim grupama prezentovali su svoj istraživački rad. Time su podstakli jedni druge da razvijaju odgovoran odnos prema funkcionisanju nervnog sistema kako bi sačuvali svoje zdravlje.📚
Času su prisustvovale: pedagogica Gordana Arsović, psihološkinja Tamara Tanjević, profesorice Anica Medenica, Julijana Popović Brković i Jasna Đaković.

OGLEDNI ČAS IZ FIZIKE
Učenici odjeljenja 3-M (Jovan Janković, Vanja Lazarević, Ognjen Jovanović i Vojislav Šibalić) su u novom laboratorijskom prostoru za fiziku održali ogledni čas na temu „Elementi strujnih kola“ i realizovali laboratorijsku vježbu „Provjera Omovog zakona za dio strujnog kola”, uz podršku profesora Nikole Bućkovića. Učenici su imali priliku da vide i razumiju strujna kola i elektronske komponente: strujno-naponski izvor, otpornike, kondenzatore, potenciometar, tranzistor. Prisutni su, kroz laboratorijsku vježbu koja je realizovana na drugom času, stekli znanje o načinu mjerenja napona i električne struje u strujnom kolu pomoću mjernog uređaja multimetra. Učenici su, u grupama, izvršili nekoliko mjerenja. Nakon ove aktivnosti, učesnici su analizirali rezultate mjerenja i na osnovu grafika strujno-naponske zavisnosti svaka grupa je određivala otpornost nepoznatog otpornika. Tokom mjerenja ponovili su važeće metode određujući pritom greške mjerenja.
Učenici su na ovom času razumjeli naučni metod i proširili svoje teorijsko znanje iz oblasti jačine struje i strujnih kola.

U okviru državne kampanje EUbuzz, u četvrtak, 7. novembra 2024. godine, u biblioteci naše škole održana je debata na temu „Nasljeđe“.
Afirmaciju su predstavljali sljedeći debateri:
1.Vujović Luka;
2.Čakmak Elif;
3.Jovićević Maša.
Negacija su prezentovali:
1.Delević Sofija;
2.Vešković Maksim;
3.Kurpejović Elsan.
Debata je bila na nivou, debateri su pokazali izvanredno znanje o kulturnom nasljeđu Crne Gore, kao i o zakonima EU. Čula se jasnoća argumenata, sposobnost da odgovore na protivargumente, vještina u vođenju debate.
Pohvaljujemo pripremljenost, stil, kao i prihvatanje dobronamjernih sugestija za dalji rad.
Koordinatori Debatnog kluba
Vesna Kovačević i Aleksandar Marić
Strana 25 od 54