
Prvo takmičenje u recitovanju u čast Dana Njegoševog rođenja
Prvo takmičenje u recitovanju u čast Dana Njegoševog rođenja okupilo je srednjoškolce iz različitih krajeva Crne Gore. Odziv je bio zadivljujuć, tako da smo imali priliku da ugostimo više od stotinu učenika i profesora iz Podgorice, Nikšića, Danilovgrada, Bijelog Polja, Berana, Pljevalja i drugih gradova. Govoreni su stihovi iz pjesnikovog bogatog opusa. Svi učesnici pokazali su izuzetno umijeće i ljubav prema Njegoševim djelima, a stručni žiri imao je težak zadatak da izabere najbolje među odličnima.
Na ovogodišnjem takmičenju žiri su činili sljedeći članovi:
1) Gordana Vučinić, profesorica;
2) Nađa Durković, urednica ZUNS-a;
3) Svetlana Jovetić Koprivica, profesorica;
4) Marko Spaić, profesor;
5) Slaviša Čurović, glumac.
REZULTATI TAKMIČENJA: PRVA KATEGORIJA (učenici I i II razreda) PRVO MJESTO – Tamara Krvavac, JU Srednja stručna škola, Pljevlja Mentorka: Nevenka Mazalica DRUGO MJESTO – Mia Brajušković, JU Srednja ekonomska škola „Mirko Vešović“, Podgorica Mentorka: Snežana Dragnić TREĆE MJESTO – Nevena Mrvaljević, JU Gimnazija „Slobodan Škerović“ Mentorka: Aleksandra Brnović DRUGA KATEGORIJA (učenici III i IV razreda) PRVO MJESTO – Ksenija Gutić, JU Gimnazija „Miloje Dobrašinović“, Bijelo Polje Mentorka: Rajka Minić DRUGO MJESTO – Teodora Ðukanović, JU Gimnazija „Slobodan Škerović“ Mentorka: Aleksandra Brnović TREĆE MJESTO – Dušan Bulatović, JU Gimnazija „Stojan Cerović“, Nikšić Mentorka: Ana Samardžić Čestitamo svim pobjednicima i njihovim mentorima, a ostalim učesnicima se zahvaljujemo na posvećenosti i uloženom trudu. Vrijedne nagrade uručene su pobjednicima u obje kategorije, njihovim mentorima, a uvažen je i rad žirija. Veliko hvala svima koji su pomogli u organizaciji ovog događaja, kao i svima koji su doprinijeli da ovo takmičenje bude pravi praznik za sve nas.

DAN NJEGOŠEVOG ROĐENJA U GIMNAZIJI „SLOBODAN ŠKEROVIĆ“
Dan rođenja Petra II Petrovića Njegoša se od 2022. godine u Crnoj Gori obilježava kao državni praznik. U kulturnim i obrazovno-vaspitnim ustanovama su prethodnih godina povodom ovog dana pripremani različiti prigodni programi. Tako je bilo i u našoj školi.
Međutim, ove godine smo, vođeni idejom direktorice Biljane Vučurović, uradili nešto novo. Njen predlog da kroz recitaciju i književnost okupimo mlade iz svih krajeva Crne Gore, pružajući im priliku da izraze ljubav prema našoj kulturi i jeziku, naišao je na odobravanje profesora Crnogorskog-srpskog, bosanskog, hrvatskog jezika i književnosti. Ovaj aktiv prepoznao je vrijednost predloga, pa smo zajedničkim snagama krenuli u organizaciju prvog takmičenja u recitovanju Njegoševih stihova pod nazivom „Istrgni se, iskro božestvena”. Konačno, manifestacija je realizovana u ponedjeljak, 11. novembra, u svečanoj sali Gimnazije.
Bio je ovo veoma ozbiljan i zahtjevan poduhvat za koji vjerujemo da će postati dio tradicije naše škole. Profesorica Sonja Šaković je sa profesoricom muzičke kuture Darijom Šćepanović priredila poetsko-muzički kolaž pod nazivom „Poj mi, dakle, besamrtna tvari!“. Prof. Maja Sekulović je sa svojim učenicima pripremila izložbu „Mi smo iskra u smrtnu prašinu, mi smo luča tamom obuzeta“. Profesorica Jelena Vojinović Ćalić vodila je program, a koordinatorka projekta bila je pedagogica Branka Gojačanin. Tim za protokol pružio je svim gostima lijep doček. Osim učešća velikog broja zaposlenih u Gimnaziji „Slobodan Škerović“, važno je pomenuti da smo imali podršku Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija, kao i Sekretarijata za kulturu.
PRIJAVA MATURSKOG ISPITA – JANUARSKI ROK
Učenici koji polažu maturski ispit u januarskom ispitnom roku u obavezi su da isti prijave u Pedagosko-psihološkoj službi u periodu od 19. do 26. novembra.

Gimnazija u borbi protiv vršnjačkog nasilja
U našoj školi su u prethodnom periodu organizovane radionice o prevenciji vršnjačkog nasilja za učenike svih 69 odjeljenja. Za efikasniju oprganizaciju ovih aktivnosti, pored članova Tima za prevenciju vršnjačkog nasilja i školsku medijaciju, angažovan je i određeni broj profesora, odjeljenjskih starješina.
Profesori su vodili radionice uz podršku i učešće predstavnica pedagoško-psihološke službe. Interaktivni oblik rada podsticao je učenike da diskutuju i postavljaju pitanja, te su zabilježena njihova zapažanja i sugestije da je potrebno organizovati više radionica o vršnjačkom nasilju, gdje bi fokus bio na uzrocima vršanja nasilja. Sugerisali su da je potrebno organizovati radionice o samopouzdanju i prosocijalnim vještinama, kao i analizu serija i filmova sa ovom tematikom. Preporuka učenika je, takođe, da se slične aktivnosti organizuju redovno, ali u manjim grupama, kako bi se učesnicima omogućila dublja diskusija i prostor za dijeljenje ličnih iskustava.
Potrudićemo se da iskoristimo sve iznesene ideje jer su od velikog značaja za prepoznavanje i prevenciju nasilja, jačanje socijalnih vještina i izgradnju sigurnijeg školskog okruženja.
Strana 23 od 52