
Поводом 118 година постојања наше школе, Актив Ц-СБХ језика и књижевности расписао је литерарни конкурс на тему „Гимназија – наш други дом“
Поводом 118 година постојања наше школе, Актив Ц-СБХ језика и књижевности расписао је литерарни конкурс на тему „Гимназија – наш други дом“. Жири је, међу 13 предатих радова, наградио рад Драгана Вукашевића, ученика одјељења II-И. Да је Гимназија спој традиције и модерног, доказ је и овај побједнички рад у акростиху.
Ученику је додијељена пригодна награда, а побједничку срећу подијелио је са професорицом Љубинком Јовићевић, својом менторком.

ПОСЈЕТА ПОЗОРИШТУ
Ученици одјељења I-Б и III-Е3 посјетили су 25. фебруара Црногорско народно позориште са професорицама Светланом Поповић и Мајом Милошевић. Била је ово лијепа прилика да погледају представу „Ибзен машина“ у режији Ане Вукотић. Објединивши четири дјела чувеног норвешког драмског писца Хенрика Ибзена, редитељка је успјела да скрене пажњу на свевремене теме као што су власт и корупција.

УЧЕНИЦИ АСТРОНОМСКЕ СЕКЦИЈЕ ПРИСУСТВОВАЛИ ЗАНИМЉИВОМ ПРЕДАВАЊУ „НАШ ПУТ У СВЕМИР: МАШТА ИЛИ СТВАРНОСТ“
У просторијама Америчког угла у Подгорици, 13. фебруара 2025. године, одржано је предавање "Наш пут у свемир: машта и стварност". Предавач Мр Валентина Комарова, професионални астроном, упознала је ученике и наставнике са изазовима са којима се суочавају астрономи, али и други стручњаци који учествују у анализирању потенцијалних свемирских мисија. Било је интересантно, поучно и занимљиво. Предавању су присуствовали и ученици Астрономске секције наше школе заједно са професорицом физике Сузаном Вујошевић.
Предавање је реализовано у оквиру пројекта „Лабораторија омладинских иновација“ чији је носилац Фондација за промовисање науке - ПРОНА.
Пројекат је финансиран од стране Фонда за иновације Црне Горе кроз програм за реализацију едукативних програма у областима паметне специјализације.

Угледни час психологије на тему „Како ефикасно учити?“ одржан је 11. фебруара у одјељењу II-Н
Циљ часа био је да ученици примијене знања о законитостима когнитивних процеса како би побољшали ефикасност властитог учења.
У припреми часа ученици су користили сазнања о методама психолошког истраживања и примијенили двије технике: анкету и интервју. Анкету о техникама ефикасног учења попунило је 107 ученика другог разреда. Ученице Хелена Даниловић, Јована Петровић, Даша Ражнатовић и Маријана Вуковић интервјуисале су најбоље ученике неколико одјељења другог разреда као примјере добре праксе у учењу. У видео материјалу који су припремиле, осим интерјвуа демонстрирале су и употребу појединих техника учења.
На самом часу ученик Лазар Пејовић успјешно је презентовао резултате истраживања, а Хелена, Јована, Даша и Маријана изложиле су препоруке о употреби појединих техника памћења (техника скраћивања градива, елаборираног кодирања, мапе ума, риме и пјесме, спајања апстрактних појмова са сликама) и премијерно емитовале занимљив и користан видео материјал. Часу је присутвовала психолошкиња школе Тамара Тањевић, као и педагошкиња - приправница Гина Булатовић.
Strana 21 od 71