Михаило Бабић (84 бода) освојио је прво мјесто на Државном такмичењу из физике (прва категорија − 1. и 2. разред). Он је прошле школске године освојио прво мјесто на Олимпијади знања из физике за ученике првог разреда. Поред тога, био је учесник у Ноћи истраживача, које је организовала фондација ПРОНА, у септембру 2023. године. Члан је експерименталне и астрономске секције у нашој школи.
Ментор је професор Владимир Поповић.
Прво мјесто: Бојана Божовић, 4-Ј (111 бодова)
Друго мјесто: Љубица Ћипранић-4Ј (106 бодова)
Менторка: професорица Драгана Тасић
Овогодишње такмичење је на неки начин круна посвећености учењу француског језика, која је почела још у основној школи. Без обзира на љубав према овом језику, припреме је обиљежио велики јер је професорица Драгана инсистирала на томе да је од пласмана важнији труд и знање које ће ученици понијети даље. Научила их је и колико је важно то што су тим, што не уче само од наставника, већ и једна од друге.
За који мјесец Љубица и Бојана одлазе из Гимназије − иако су богатије за ово посебно искуство, помало су и тужне јер се завршава средњошколски период, који су обиљежила и такмичења. Надају се да ће неки други гимназијалци наставити да уживају у учењу француског, да ће се радовати онлајн часовима у касне сате, традиционалном одласку на колаче након сваког такмичења, али и добром пласману као потврди својег знања. Bonne chance!
Богдан Даниловић освојио је треће мјесто (63 бода) из биологије, категорија за 3. и 4. разред.
Богдан је до сада био такмичар из историје. У септембру је изразио жељу професорици Сањи Огњановић да га спрема за такмичење из биологије. Додатну наставу реализовали су два пута седмично, а током зимског распуста онлајн.
Професорица Огњановић истиче да јој рад с такмичарима представља изузетно задовољство, посебно што ће представљати Црну Гору на Међународној биолошкој олимпијади.
Професорица Јасна Ђаковић одржала је јавни час из биологије у одјељењу 3-Н.
Тема часа је била „Имуни систем”. Ученици су кроз интерактивну радионицу упознати с начинима стварања имуног одговора уочивши разлику између активног и пасивног имунитета. У завршном дијелу часа ученици су утврдили стечено знање. Часу су присуствовали родитељи и психолошкиња Бојана Терзић.
Ученици 3-Ц и 3-Е1, заједном с одјељењским старјешинама Сањом Огњановић и Горданом Вучинић, посјетили су ЦНП поводом играња овогодишње представе „Брод”. Била је ово лијепа прилика да се ученици и професори, и кроз умјетнички доживљај, зближе и изван учионице. Представа редитељке Ане Ђорђевић додатно их је мотивисала да се присјете старих лекција о животу и дјелу Стефана Митровог Љубише, паштровског народног трибуна и писца.
И протеклог викенда Огњен Коматина осваја нову медаљу и бодове на свјетској и европској листи. С међународног бодовног турнира који је одржан у Софији (Бугарска), 17. марта, Огњен Коматина, ученик 3-С2, такмичар Теквондо клуба „Олимп‟ из Подгорице, долази с бронзаним одличјем.
Освајањем нових бодова Огњен се нада одласку на Свјетско јуниорско првенство, које треба да се одржи у Јужној Кореји у октобру текуће године.
Онлајн семинар „Улога родитеља у креирању подстицајног школског окружења“ одржан је 28. јануара и 4. фебруара 2024. године за 47 полазника из Гимназије „Слободан Шкеровић”. Организатор семинара је Гимназија у сарадњи са Заводом за школство Црне Горе.
Учесници су током одржавања обуке активно учествовали и успјешно реализовали све планиране задатке и активности. Истицали су квалитет и студиозност садржаја обуке, предлога за реализацију родитељских састанака и начина рјешавања конфликтних ситуација, као и предлога за побољшање комуникације с родитељима.
Водитељке семинара Јелена Пачариз и Нада Митровић уложиле су посебан труд да све колеге савладају садржај обуке. Оспособљени су за препознавање и разумијевање различитих васпитних родитељских стилова, као и за разумијевање улоге родитеља у креирању подстицајног школског окружења. Рад је био изузетно динамичан.
Током реализације обуке доминантан фокус водитеља програма био је на подстицању развоја толеранције на погрешке у васпитању дјеце које уочавају наставници, у сарадњи с родитељима. Водитељи су личним примјером подстицали креативно окружење за рад.
Реализација припремне наставе почела је у септембру. Припреме за такмичење вођене су кроз интензивну додатну, а понекад и онлајн наставу. Уз јаку мотивисаност, преданост и истрајност ученика сама организација је била олакшана. Такмичарски дух није био стран Мини Бошковић, која је већ освајала 2. мјесто на Државном такмичењу основних школа, а прошле године 1. мјесто на Државном такмичењу средњих школа. Професорица наглашава да за постизање циља није потребна само предавачка техника већ и воља и одговорност ученика. Бити међу најбољима права је привилегија, а ови резултати показују да само труд, рад и дисциплина могу довести до успјеха. У катергорији за 1. и 2. разред награде су освојили: Мина Бошковић 2-Е3 − 2. мјесто и Владослав Матановић 1-М − 3. мјесто. Менторка је професорица Андреа Медин.