У Гимназији „Слободан Шкеровић“ одржан је први јавни час из руског језика, који је водила професорица Андреа Медин. Тема часа је била: У свијету бројева.
Ученици наше школе, под надзором школске психилошкиње Тамаре Тањевић и педагогице Бранке Гојчанин, имали су прилику да кроз један крајње занимљив начин науче основне и редне бројеве. Професорица је час водила користећи пластичне киндер-кутијице које су криле датуме рођења најзначајнијих личности из свијета руске књижевности, гумену лоптицу којом су се ученици добацивали на начин што су промјеном броја у одговарајућем падежу исту могли добацити даље. На крају су сви имали прилику да уживају у сјајној презентацији, одговарајући на разне загонетке на тему бројева и учећи пословице о предметној теми.
Овакав вид наставних метода учинио је да дјеца максимално узму учешће у настави и савладају једну веома важну лекцију.
Один, два, три ... једва чекамо нови јавни час :)
Наш бивши ученик Филип Давид Булатовић и његова мајка Славица Ћеранић потрудили су се да уљепшају наш радни амбијент и учине га угоднијим. У све то је уткана и посебна емоција коју бивши гимназијалци гаје према нашој школи.
У понедјељак, 19. фебруара, Гимназија је прославила 117 година постојања. Окупана сунцем, у свечаном расположењу присутних наставника и ученика, дочекала је бројне госте, међу којима су биле и високе званице – предсједник Црне Горе Јаков Милатовић, предсједник Скупштине Андрија Мандић, потпредсједник Владе Драгослав Шћекић, градоначелница Подгорице Оливера Ињац, амбасадори, директори школа из државе и региона, колеге наставници, бројни родитељи и ученици.
Директорица Биљана Вучуровић осврнула се на рад школе и поручила: „Када размишљамо о циљевима, вјерујемо да напредак у пољу образовања треба да постане приоритетан. Заговарамо пут којим се већ лако хода – пут педагошких принципа, једнакости, радне етике. Смисао образовања је да ученици стичу примјењива знања у позитивном радном окружењу, да иста буду функционална у животу.“
Предсједник Милатовић је у свом обраћању подсјетио да је био ученик наше школе за коју га везују најљепше успомене. Поручио је гимназијалцима да је улагање у знање најбоља инвестиција.
Како и доличи традицији успјешне школе, на чију репутацију смо сви поносни, у свечаној сали је уприличен музичко-сценски програм „Ја сам велик, ја садржавам мноштва“ чији координатори су били професори Александра Брновић, Милош Поповић и Дарија Шћепановић. Програм је својеврсна драматизација шест поглавља из романа „Физика туге“ бугарског писца Георгиа Господинова, с поруком да треба живјети тако да човјек упије у себе што више од свега оног бескрајног богатства што му га живот пружа у сваком часу и у сваком облику. Сами текст је носталгичан, пун духа, захваћа у најдубље човјекове страхове и буди наша колективна сјећања. У музичком дијелу програма чуле су се нумере Констракте, Јосипе Лисац, Балашевића, Елтона Џона, Реј Чарлса, Парног ваљка итд.
У холу школе уприличена је ликовна изложба радова наших ученика и промоција часописа „Знак” и школских новина „Кораци”.
Највећи утисак овог дана је да су наши ученици благо овог друштва, а њихове стваралачке активности су огледало њихове вриједности.
Гимназију „Слободан Шкеровић“ посјетио је директор Карловачке гимназије Бранко Стојков. Било нам је задовољство да буде наш гост и на прослави Дана школе. Раније је потписан Меморандум о сарадањи двије гимназије респектабилне традиције и неоспорног интегритета у образовним системима обје државе. Приликом ове посјете договорене су међусобне посјете ученика и наставника у оквиру регионалне сарадње. Наглашена је сарадња у размјени искустава у раду с талентованим ученицима, који су у Карловачкој гимназији распоређени у одјељења са 12 ученика.
Директор Стојков уручио је директорици Вучуровић печат Карловачке гимназије. Печат је направљен 1795. године у Бечу, по налогу митрополита Стевана Стратимировића. Направио га је бакрорезац Јохан Матија Шмуцер, знаменити бечки умјетник чувен по бакрорезима Рубенсових слика. Деведесетих година 20. вијека професор ликовне културе, академски вајар Ратко Гикић отисак печата Карловачке гимназије пренио је у форму барељефа.
Вршњачко насиље је општи друштвени проблем с којим се многа дјеца сусрећу, а најважнија је превенција. Широм свијета се посљедње сриједе у фебруару обиљежава Међународни дан борбе против вршњачког насиља, односно Дан розе мајица. Наши ученици, у сарадњи с Педагошко-психолошком службом, израдили су поруке подршке како би промовисали толеранцију, емпатију, ненасилно рјешавање конфликата. Розе мајице означавају симбол борбе против вршњачког насиља.
У одјељењу 3-Е1, 21. фебруара, одржан је јавни час професорице Иване Вујошевић на тему „Хемијске реакције алдехида и кетона“.
Кроз групни облик рада и користећи стечена теоријска знања из кисеоничних органских једињења, ученици су изводили експерименте на тему хемијска својства алдехида и кетона. Ученици су експериментално утврђивали теоретски већ обрађене хемијске реакције. Оксидационе способности неких супстанци ученици су јасно уочавали кроз боје.
Пред крај часа од ученика смо чули да мириси свјеже печеног хлеба, колача с ванилом и циметом, или чак неки познати парфеми, потичу од алдехида, док мирис мошуса, састојак који се додаје готово свим парфемима и убраја се у 15 најпопуларнијих мирисних нота, потиче од кетона.
Часу су присуствовали педагошкиња школе Бранка Гојачанин и психолошкиња школе Бојана Терзић.
У сриједу, 21. фебруара 2024. године, имали смо прилику да угостимо Лидију Мартиновић, сарадницу у настави Факултета ликовних умјетности (УЦГ), која је ученицима четвртог разреда представила смјер Конзервација и рестаурација с овог факултета.
Због мултидисциплинарног карактера студија овај вид презентације нашим матурантима био је веома занимљив. Такође, могли су доста чути о наведеном смјеру, који би им касније пружио знања и перспективу у конзерваторској струци.
Презентацији су присуствовале професорице ликовне умјетности Сања Боричић, Јелена Павићевић, Гордана Требјешанин, Горица Брауновић, Маша Јововић, као и психологица Бојана Терзић.
Припрема за полагање матурског испита из Црногорског-српског, босанског, хрватског језика и књижевности била је тема јавног часа организованог 22. фебруара, у сарадњи одјељења 4-Е2 и наставника Драгољуба Пајовића. Рађена је периодизација и класификација прописаних књижевних дјела, у чијем је анализирању учествовало и гостујуће 1-Г одјељење. Правопис је незаобилазна тема, па су ученици на презентацији приказали бројне примјере правилних и неправилних облика ријечи. Часу су присуствовали родитељи ученика, педагогица Гордана Арсовић, психолошкиња Бојана Терзић, професори Сузана Вујошевић, Александра Брновић, Милош Поповић и Јована Недовић