У оквиру едукативног програма наставних активности из предмета Умјетност и визуелне комуникације и Ликовна умјетност, ученици другог и трећег разреда посјетили су више културних институција на Цетињу, у пратњи предметних наставника/наставница: Сање Боричић, Гордане Требјешанин, Маше Јововић, Јелене Павићевић-Марковић, Горице Брауновић и Димитрија Зекића. Наведени програм обухватао је обилазак Етнографског музеја, Дворца краља Николе, Биљарде и Факултета ликовних умјетности.

У Етнографском музеју имали су прилику да истраже значајну збирку која приказује традиционални начин живота у Црној Гори. Кроз разнолике експонате, посуђе, оруђе, народну ношњу и остале изложене предмете, ученици су обогатили своја знања о богатој културној баштини Црне Горе из 19. и 20. вијека.

Након тога реализована је посјета Дворцу краља Николе, раскошној грађевини која одише богатством и историјом Црне Горе. Ученици су кроз излагање водича сазнали занимљиве информације о животу краља Николе и његовој улози у формирању модерне Црне Горе.

Приликом посјете Биљарди, резиденцији Петра II Петровића Његоша, могли су непосредно истраживати детаље о животу и заоставштини Петра II, који су их подсјетили на грандиозност његове личности и времена у којем је живио.

Завршни дио излета био је предвиђен за посјету Факултету ликовних умјетности, гдје су се упознали с радом студената и различитим умјетничким студијским програмима, као и с могућностима које пружа ФЛУ. Љубазни домаћини пружили су им корисне савјете о стварању умјетничких дјела и разговарали с ученицима о могућностима школовања у области ликовне умјетности.

Узимајући у обзир спроведене активности, посјета културним институцијама на Цетињу била је изузетно поучна и инспиративна за све ученике. Предметни наставници изражавају задовољство организацијом овог програма, којим је ученицима пружена прилика да непосредно истражују садржаје и слојеве богате културне баштине Црне Горе.