Припремање ученика за такмичење из историје почело је 15. септембра 2023. године. Прво су текле припреме за школско такмичење, које је одржано у децембру 2023. год. Сваке недјеље су организована по два часа припреме, онлајн, како би се ускладили ученици и менторка, професорица Весна Ковачевић. Ученицима је, осим обавезне литературе, била доступна и додатна литература која обухвата: увод у историју, праисторију, стари вијек и средњи вијек. На школском такмичењу показали су изванредне резултате: Огњен Лакићевић (2-Ц), од максимум 100 бодова, освојио је 99, а Борис Даниловић (2-А) 93.
На државном такмичењу Огњен Лакићевић је освојио 85 бодова и био први у првој категорији. Борис Даниловић је освојио 78 бодова и пласирао се као трећи у истој категорији.
Да је основна школа темељ сваког велелепног интелектуалног здања, а средња школа потребна надоградња, потврдиће и Илариа Вукићевић. Очарана италијанским језиком, она је наставила да се (језички) изграђује, бивајући у сваком тренутку пријемчива за нова (са)знања. На путу средњошколског усавршавања језика ученицу прати и усмјерава професорица Николина Ђуровић. Пружајући менторску подршку, на часовима редовне и додатне, директне и онлајн наставе, примјеном класичних и савремених метода учења страног језика, професорица-менторка наглашава важност читања – методе над методама, која унапређује лингвистичке компетенције. Све то Илариа Вукићевић прихвата и примјењује, задржавајући право да самостално истражује, а у чему је професорица охрабрује. Ако је име знамење, онда је оно значење и у случају Иларије (итал. иларе – радосна), која баш тако – радосно приступа свакој новој лекцији и усваја нова знања, што је довело до поновног блиставог резултата.
На Државном такмичењу из италијанског језика, у конкуренцији средњошколаца, у категорији 1. и 2. разред, ученица Илариа Вукићевић поновила је прошлогодишњи успјех и заузела прво мјесто, с освојених 117 поена.
Од 8. до 11. марта за колектив наше школе организована је посјета Грчкој. У оквиру Годишњег плана рада школе, Тим за излете и екскурзије наставника и осталих запослених организовао је ово путовање као активност у оквиру тим билдинга (team building). Циљ ове едукативно-рекреативне активности је оснаживање и побољшање међуљудских односа како би се досегли заједнички циљеви.
Атина, храмови Акропоља, Микена с древним Лављим вратима, Епидаурус с јединственом архитектуром и акустиком – само су неке од знаменитости које шире видике, истовремено нас подсјећајући на непролазне вриједности колијевке европске цивилизације.
Оваква путовања су прилика да се колеге упознају ван радног простора и уобичајене ужурбаности између часова, као и да се учврсти дух заједништва и припадности колективу. Залазак сунца над Егејским морем посматран с узвишења на којем је храм посвећен Посејдону, призор који је надахнуо и Лорда Бајрона, једна је од многобројних успомена, која ће остати иза овог лијепог дружења и драгоцјеног искуства.
Припреме су трајале неколико мјесеци, током полугодишта и током распуста, у школи и онлајн. Акценат је био на граматици и писменом изражавању јер су такмичарке ученице 1. разреда, а такмичиле су се с ученицима 2. разреда. Управо због тога приступило се припремама без оптерећења, али с великом жељом, ентузијазмом и посвећеношћу, и наравно љубављу, уз стално подсјећање да је ово једна врста припреме за сљедећу годину када ће бити равноправни конкуренти ученицима 2. разреда. Али, како је почетна тачка сваког успјеха жеља, изгледа да су жељеле јако.
Ана Шумилова (1-Ф) освојила је 1. мјесто, а Софија Ивановић (1-Ф) 2. мјесто.
Менторка је Жана Бојaнић.
Припремна настава за Државно такмичење почиње на редовним часовима, који су основ и суштина. Неколико мјесеци прије одржавања самог такмичења рад се интензивира кроз додатну наставу, обично суботом, понекад и онлајн, размјеном материјала, препискама имејлом, сталном упућеношћу на ментора. Кључ за успјех, осим знања, јесте и спремност ученика да, у периоду када су велике редовне обавезе у школи, прихвати додатни ангажман и одлучи да представља своју школу и себе на најбољи могући начин.
Павле Николић (2-И) освојио је 108 поена − 2. мјесто.
Менторка је професорица Ана Ђелевић.
Теодора Апрцовић, ученица 2. разреда, освојила је 2. мјесто на Државном такмичењу из хемије. Уз помоћ и подршку менторке, професорице Сандре Косовић, Теодора је вриједно радила и вјежбала. На самом такмичењу, освојивши 90 бодова, показала је да љубав према хемији и уложени труд увијек дају резултате.
Ученица Тијана Поповић (2-А) освојила је 1. мјесто за на државном такмичењу из италијанског језика (прва категорија − 1. и 2. разред). То је резултат преданог рада, прије свега у учионици и током редовне наставе. Осим тога, обрађивао се додатни дидактички материјал и континуирано се вјежбало за стицање потребних вјештина, као сто су слушање и писање есеја. Тијана је врло талентована, изузетно заинтересована за усавршавање италијанског језика и сигурно ће и у наредним такмичењима освајати високе награде.
Менторка је професорица Мирјана Кадић.
Ученик првог разреда специјалистичког математичког одјељења Балша Радуловић први пут је учествовао на Државном такмичењу из програмирања и освојио 1. мјесто. С обзиром на то да је освојио 70 поена, то је било довољно за другу награду. Програмирање је имало само једну категорију (од 1. до 4. разреда) што Балшин успјех чини још већим, јер се такмичио с ученицима старијих разреда.
Ментор је био професор Младен Јанковић.