DOBRO DOŠLI NA SAJT GIMNAZIJE
PRIRUČNICI ZA E-PLATFORMU |
KONTAKTI e-mail:ICT koordinator: |
Дани реторике
Наша ученица трећег разреда Теодора Ђукановић учествовала је на Данима реторике, одржаним 24. априла на УДГ.
Конкурс за учешће био је расписан прије мјесец дана, а Теодора је, уз помоћ своје менторке Весне Ковачевић, ушла у најужи круг с темом: „Господо милионери“. Њено учешће на Данима реторике било је запажено, па је похваљена, док је професорица Ковачевић добила захвалницу.
Ученицу су подржали и дебатери из наше школе, њих 11, и колега Александар Марић.
ОБИЉЕЖЕН МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПЛАНЕТЕ ЗЕМЉЕ
Ученици Гимназије обиљежили су Међународни дан планете Земље, у понедјељак 22. априла. Водитељка програма Теодора Станишић (4-Д) започела je мултидисциплинарну презентацију видео-записом о климатским промјенама.
Приказан је интервју с ученицима првог и четвртог разреда „Прича из нашег дворишта − на тему Климатске промјене“, који су радиле ученице Ена Кујовић и Теодора Станишић (4-Д).
Ученици Огњен Бурић и Ена Кујовић (4-Д) говорили су о климатским промјенама и узроцима њиховог настанка, ефекту стаклене баште, киселим кишама, коришћењу обновљивих извора енергије, начинима промовисања културе и здравих стилова живота у циљу смањења количине отпадних вода и издувних гасова. Како нуклеарно гориво утиче на нашу планету, о нуклеарној фисији, нуклеарној енергији, чернобиљској картастрофи и нуклеарном оружју, говорио је ученик Махаило Бабић (2-Е2). Кроз различите графиконе, слике и анимације ученици Василије Перовић и Ђорђе Раонић (1-Т) објаснили су поларне области, њихов биљни и животињски свијет, као и утицај глобалног загријавања. Експерименте „Растварање полистирена, пластике која се у микро и нано стању може наћи у храни, води и ваздуху“ и „Добијање водоника електролиозом“, при чему настаје „зелени“ водоник, извели су ученици Маша Џудовић и Алекса Правиловић из одјељења 3-Е1. Ученици су подијелили декоративне поруке присутнима, на разним језицима, те су на тај начин честитали Дан планете Земље. Током трајања свих активности, ученица Јована Димитријевић (2-Е1) радила је умјетнички рад, а након завршетка казала је да је својим радом жељела да пошаље поруку како малим микроакцијама сваки појединац може допринијети очувању планете Земље. На самом крају, ученице Нађа Радојевић (1-Е1), Инес Тичић (1-Т) и Вања Јововић (2-Р) извеле су кореографију, уз музику из различитих земаља свијета и изазвале одушевљење присутих. Током рада ученицима су подршку пружиле професорица географије Сања Марковић, професорица хемије Ивана Вујошевић и професорица биологије Љиљана Јовићевић. Огледном часу присуствовале су колегинице Аница Меденица, Милена Ракочевић, Викторија Белада, Тања Бојић, Јасмина Бошковић и директорица Биљана Вучуровић, замјеница директорице Јелена Дакић и педагогица Бранка Гојачанин.
Посјета културним институцијама на Цетињу
У оквиру едукативног програма наставних активности из предмета Умјетност и визуелне комуникације и Ликовна умјетност, ученици другог и трећег разреда посјетили су више културних институција на Цетињу, у пратњи предметних наставника/наставница: Сање Боричић, Гордане Требјешанин, Маше Јововић, Јелене Павићевић-Марковић, Горице Брауновић и Димитрија Зекића. Наведени програм обухватао је обилазак Етнографског музеја, Дворца краља Николе, Биљарде и Факултета ликовних умјетности.
У Етнографском музеју имали су прилику да истраже значајну збирку која приказује традиционални начин живота у Црној Гори. Кроз разнолике експонате, посуђе, оруђе, народну ношњу и остале изложене предмете, ученици су обогатили своја знања о богатој културној баштини Црне Горе из 19. и 20. вијека.
Након тога реализована је посјета Дворцу краља Николе, раскошној грађевини која одише богатством и историјом Црне Горе. Ученици су кроз излагање водича сазнали занимљиве информације о животу краља Николе и његовој улози у формирању модерне Црне Горе.
Приликом посјете Биљарди, резиденцији Петра II Петровића Његоша, могли су непосредно истраживати детаље о животу и заоставштини Петра II, који су их подсјетили на грандиозност његове личности и времена у којем је живио.
Завршни дио излета био је предвиђен за посјету Факултету ликовних умјетности, гдје су се упознали с радом студената и различитим умјетничким студијским програмима, као и с могућностима које пружа ФЛУ. Љубазни домаћини пружили су им корисне савјете о стварању умјетничких дјела и разговарали с ученицима о могућностима школовања у области ликовне умјетности.
Узимајући у обзир спроведене активности, посјета културним институцијама на Цетињу била је изузетно поучна и инспиративна за све ученике. Предметни наставници изражавају задовољство организацијом овог програма, којим је ученицима пружена прилика да непосредно истражују садржаје и слојеве богате културне баштине Црне Горе.
Strana 1 od 44