Алекса Дамјановић освојио је прво мјесто на Државном такмичењу из хемије, 2. категорија. Његова менторка професорица Драгана Илић каже да је највећи успјех сваког професора када доживи да ученик напредује и да се посебно истакне из области коју воли. Алекса је показао озбиљност, зрелост и, наравно, пожртвованост без које нема успјеха. Успјеси на такмичењима говоре све!
Алекса сматра да се таленат и вјера у себе лако губе нераду. Уколико би неко помислио да су успјеси засновани само на таленту, преварио би се. Уз довољан рад, жртвовање и љубав сваки циљ је достижан и сваки задатак рјешив. Спремање за такмичење тешко је временски уоквирити јер је хемија нешто што воли и учи још од основне школе. Знање је стицао уз помоћ добрих професора, али и самостално, па је одлучио да га тестира на вишем нивоу.
Жели послати поруку другима да и ону најмању искру талента његују, усавршавају се и да буду сигурни да могу успјети. Један од основних закона хемије каже да колика маса реактаната изреагује у реакцију, толика ће се маса производа добити. Исто се пројектује на живот, колико жртвујемо и радимо − толико добијамо.
На државном такмичењу из енглеског језика, 1. категорија (1. и 2. разред), ученик Мирослав Вујновић (1-Ф) освојио је 1. мјесто. Менторка је професорица Катарина Ракочевић.
Мирослав сматра да је успјех на овогодишњем такмичењу производ његовог интересовања за усавршавањем енглеског језика још од момента када је почео да га учи, како у школи, тако и код куће. У деветом разреду освојио друго мјесто, а ове године, и у много јачој конкуренцији, жељено прво мјесто на државном такмичењу.
Прошлогодишње учешће на такмичењу помогло му је да зна шта га очекује ове година, па самим тим ни припреме нису биле превише захтјевне.
Иако данашњим технологијама, интернету и друштвеним мрежама приписујемо углавном лоше карактеристике, Мирослав има позитивно искуство и додаје да интернет може да буде изузетно средство за стицање нових и употпуњавање знања стечених у школи.
Тим наших ученица − Тара Симоновић, Дуња Петричевић, Софија Милошевић и Лара Лабудовић − освојио је 3. мјесто на конкурсу „STEAM Iuvenis” на тему „Климатске промјене”. Задатак је био да се уради књига за дјецу о утицају климатских промјена која укључује текст и илустрације.
Честитамо!
Ена Кујовић, 4-Д, освојила је 1. мјесто, Јана Вукчевић, 4-Х, освојила је 3. мјесто, менторка је професорица Тања Лучић. Ученице кажу да је најзанимљивији био усмени дио такмичења, гдје су имале прилику да разговарају с другим такмичарима и такмичаркама из свих дјелова Црне Горе. Такмичење је заиста искуство за памћење, мање због саме награде, а највише због људи, труда и правог такмичарског духа. Професорка Тања их је бодрила знајући да имају знања и вјерујући у њих.
Сматрају да је овај успјех производ искуства и рада током цијелог школовања. Учење језика је управо такве природе, а конкретне припреме помажу да се знање систематизује и боље искористи на такмичењу. Биле су опуштене, без треме, трудиле су се да у ужурбаној матурској години макар на такмичењу избјегну нервозу. Биле су веома мотивисане да успију, уз жељу да оставе још један траг у такмичарским архивима прије него што напусте гимназију.
У оквиру обновљене сарадње Приридно-математичког факултета УЦГ и наше школе, 20. марта одржано је прво предавање професора емеритуса Жарка Павићевића „Математичка логика у пракси”. Ово је прво у низу најављених предавања на којима ће наши ученици имати изузетну прилику да прошире своја знања. Предавању су присуствовали бројни ученици, професори, директорица Биљана Вучуровић, помоћница Јелена Дакић и психологица Тамара Тањевић.
Професор емеритус Павићевић, као бивши ученик наше школе, изразио је велико задовољство што с младим генерацијама може подијелити нека ранија искуства, али и знања. Уводна тема била је важност језика, комуникације и споразумијевања, како у свакодневном животу тако и у математици. Логика је дио математике који лежи у основи сваке математичке теорије, па је зато и тема првог уводног предавања. У току излагања, проф. Павићевић је с ученицима дискутовао о занимљивим питањима и задацима. Присутни су показала интересовање и својим одговорима активно учуствовала у овом предавању.
Асија Ећо освојила је треће мјесто (61 бод) из биологије, категорија 1. и 2. разред. Менторка је професорица Маријана Лаковић, која је припремну настава изводила кроз додатну наставу, а у току зимског распуста − онлајн.
Асија наводи да припреме нијесу биле толико захтјевне, због предзнања које је већ имала, а које je резултат претходних учешћа на такмичењима из биологије. Добри резултати долазе као плод непрестаног рада. Тако је прошле године освојила прво мјесто на Државном такмичењу и постала најмлађа учесница на Међународној биолошкој олимпијади ИБО 2023.
Професорица истиче да јој посебну мотивацију и задовољсто представља рад с такмичарима који улажу велики труд, што на крају даје одличне резултате и сврстава их међу најбоље.
Да су предано и континуирано радиле, Уна Радуловић (4-Ј) и Мања Вушановић (1-Г) показале су и ове школске године освајајући запажене резултате: Мања је освојила 3. мјесто у млађој категорији (1. и 2. разред ), а Уна 2. мјесто у старијој категорији (3. и 4. разред).
Ученице су биле посебно мотивисане и у току редовне и додатне наставе. Имале су прилику да раде на свом самопоуздању и да развијају језичке вјештине уз додатне ресурсе и подршку менторке професорице Милице Усанчевић.
На државном такмичење из историје, 2. категорија (3. и 4. разред), ученица Хелена Мркић (4-Ф) освојила је прво мјесто (82 бода).
Ово је било Хеленино прво такмичење из неког наставног предмета, рачунајући и основну и средњу школу, и посрећило се.
Припреме су почеле почетком школске године. Ученица је детаљно упозната са системом такмичења и на школском и на државном нивоу. Поред актуелних уџбеника, препоручена јој је и адекватна шира литература. Прикупљени су и досадашњи такмичарски тестови (са школског и државног такмичења) и детаљно проучени и анализирани. Савјестан рад и у школи и код куће, консултације и отклањање и најмањих недоумица добили су епилог − прво мјесто са Школског такмичења потврђено је и на Државном такмичењу.